fredag 22 juli 2011

Hur kan man?


Det är vad jag sitter och tänker på just nu i kväll. Hur kan någon enda människa anse sig har "tillstånd" att göra så som idag har skett i Oslo med omnejd?

Vad man än vill ha fram för åsikt eller vad man än vill protestera emot - hur kan man anse sig ha rätten att förstöra andra människors liv på detta sätt? Antingen genom att döda eller skada eller "bara" genom att ta ifrån människor deras kära och dessutom skrämma en väldig massa människor från vettet?

Jag förstår visst att det finns de som tycker sig ha så svårt att komma ut med sitt budskap på normalt sätt att de ser sig ha anledning ta till nära på vilka metoder som helst, men jag kan aldrig, aldrig, någonsin på minsta sätt acceptera att man gör så här! Att döda i självförsvar kan jag möjligen ha förståelse för, men inte detta.

Vem som än är skyldig till detta så är det fullkomligt vidrigt och borde väl verkligen inte ge några fördelar för de som gjort det.

Nu hoppas jag att alla vill be med mig för alla de norrmän och andra som på ett eller annat vis blivit offer i detta! Härligt att se, mitt i det hemska, var att FB-gruppen "Tenn ett lys för offeren" (om jag minns helt rätt) redan vid 20.30 hade nära 112.000 medlemmar!

Allt gott!
Eva
Och gör gärna som den härlige norrman jag såg tidigare (borgmästare i Oslo?) sade och "knus" era nära lite extra ikväll.

Inga kommentarer: